10
augustus
2005
|
00:00
Europe/Amsterdam

Volkswagen bedrijfswagenverkopen stijgen met ruim 30 procent

“We bieden een maatwerkoplossing voor vrijwel elke transportbehoefte”, zo licht Bernd Wiedemann, hoofd van de Raad van Bestuur van Volkswagen Nutzfahrzeuge, een werkmaatschappij van Volkswagen AG, de cijfers toe. “Daarmee trekken we steeds meer klanten.”


Goede start Caddy

Michael Kern, binnen de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor de verkopen, voegt daaraan toe: “De nieuwe Caddy had een goede start in Europa. De afzet nam met 154 procent toe tot 56.000 eenheden. In de eerste helft van 2004 waren dat er 23.000.”

Ook de Transporter en de daarvan afgeleide luxe Multivan en de California-camper boekten een forse vooruitgang. Het aantal afleveringen nam met 26,8 procent toe tot 83.300 eenheden. Ter vergelijking: over de eerste zes maanden van 2004 werden er 66.000 afgeleverd.


Zuid-Amerika

Ook op het Zuid-Amerikaanse continent laat Volkswagen Nutzfahrzeuge een enorme groei zien. Volkswagen heeft daar haar eigen productiefaciliteiten. De aflevering van voertuigen tussen 7 en 45 ton GVW nam daar met 12,3 procent toe tot 15.400 voertuigen (2004: 13.700). In Brazilië, de belangrijkste markt in de regio, ontwikkelde Volkswagen Nutzfahrzeuge zich tot marktleider met een marktaandeel in dit segment van 33 procent.