27
oktober
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Sterke groei afzetcijfers Volkswagen Bedrijfswagens

De bestseller in het gamma van Volkswagen Bedrijfswagens is de Caddy. Van deze bestelwagen werden er in de eerste negen maanden van dit jaar wereldwijd 118.400 afgeleverd (stijging: 25,6%). De Transporter-reeks T5 volgt op korte afstand. Van dit model werden 115.700 exemplaren geregistreerd – een plus van 9,6% ten opzichte van dezelfde periode in 2010. De Crafter behoudt zijn stevige positie met in totaal 26.700 afleveringen (2010: 26.400). De Amarok liet een verdrievoudiging van het aantal verkopen zien. Van januari tot en met september werden er 47.400 afgeleverd. In Zuid-Amerika was de Saveiro pickup met 62.100 afleveringen zeer succesvol (2010: 52.400). In Brazilië doet de Transporter Classic T2 het nog altijd goed. In de eerste negen maanden werden er 19.500 verkocht (2010 20.200). In totaal werden in Zuid-Amerika 105.000 bedrijfswagens van Volkswagen afgeleverd (2010: 80.600; +30%). Zuid-Amerika is na Europa de belangrijkste afzetmarkt voor Volkswagen Bedrijfswagens.



In Europa

In West-Europa was Volkswagen Bedrijfswagens ook zeer succesvol. Het totale aantal verkopen over de eerste negen maanden bedroeg 211.900 stuks (2010:180.300; +17,5%). De grootste markt is de Duitse met 91.200 registraties (2010: 84.700; +7,6%). In Oost-Europa bedroeg het groeicijfer 43,5% (24.900 afgeleverde voertuigen tegen 17.300 in 2010). In het Nabije en Midden-Oosten steeg het aantal verkopen met een derde tot 22.300 (2010: 16.900).



Meer duurzame ontwikkelingen

Volkswagen Bedrijfswagens streeft een zo duurzaam mogelijke bedrijfsvoering na. De inzet van regeneratieve(terugwinnen van energie) energie is daarbij een speerpunt. Daarom is recent het dak van de fabriek in Hannover voorzien van een groot aantal zonnecellen (totale oppervlakte van 3.600 m2). Het piekvermogen van circa 500 kW is voldoende om 120 vierpersoons huishoudens van energie te voorzien. Met de zonne-energie-installatie kan 360 ton CO2 per jaar worden bespaard.