21
april
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Sterk eerste kwartaal Volkswagen Bedrijfswagens

Volkswagen Bedrijfswagens is 2011 sterk gestart. Dat is vooral te danken aan de technische geavanceerde en innovatieve line-up. In West-Europa kwam het totale aantal verkopen uit op 65.300 stuks (1e kwartaal 2010: 53.600; + 21,9%). Duitsland was met 25.900 afleveringen de grootste individuele markt (1e kwartaal 2010: 24.150 voertuigen; +7,4%).  Ook op andere Europese markten liet Volkswagen Bedrijfswagens krachtige groeicijfers zien. In Groot-Brittannië steeg het aantal afleveringen met 24,9%, in Frankrijk met 29% en in ons land met 33,7%. Zwitserland (+47,3%) en Oostenrijk (+84,3%) deden het ook bijzonder goed. De regio Oost-Europa liet een overall-verkoopstijging van maar liefst 64,3% zien. De afzet in Turkije verdubbelde nagenoeg. Buiten Europa is Zuid-Amerika de sterkste regio voor Volkswagen Bedrijfswagens. Hier steeg het aantal afleveringen van 22.200 in het eerste kwartaal van 2010 tot 32.900 in het eerste kwartaal van dit jaar (+47,8%).



Sterke prestatie van Transporter


De Transporter was in het eerste kwartaal het bestverkochte model van het merk. Wereldwijd werden er 37.500 afgeleverd (2010: 32.950; +13,8%). De Caddy deed het met 36.600 afleveringen ook zeer goed (1e kwartaal 2010: 25.270 eenheden; + 44,7%). De Crafter was stabiel met 8.200 afleveringen in het eerste kwartaal van dit jaar (2010: 8.250). Volkswagen Bedrijfswagens verwacht veel van de nieuwe Crafter die onlangs is gepresenteerd. Het nieuwe model is tot wel 33% zuiniger dan zijn voorganger. Daardoor komen de bedrijfskosten aanzienlijk lager uit. Bovendien is het motorvermogen en het laadvermogen toegenomen. De Amarok ging in 2011 ook sterk van start. In totaal werden 13.900 exemplaren van de nieuwe pick-up afgeleverd. Met deze goede resultaten ligt Volkwagen Bedrijfswagens op koers voor krachtige en duurzame groei in 2011.