08
mei
2008
|
00:00
Europe/Amsterdam

Lagere uitstoot, minder verbruik, hoger rendement

Met de lancering van de Caddy BlueMotion vervolgt Volkswagen de formule die met succes op de personenauto’s wordt toegepast. Door slimme aanpassingen van de aandrijflijn en de stroomlijn rijden de auto’s schoner en zuiniger, zonder dat het ten koste gaat van de rijprestaties. Dat geldt ook voor de Caddy BlueMotion, die gebaseerd is op de Caddy 77 kW 1.9 TDI-motor uitgerust met roetfilter. De auto is voorzien van banden met minder rolweerstand. Een verlaagd onderstel zorgt voor een betere stroomlijn. Daarnaast zijn de overbrengingsverhoudingen geoptimaliseerd.



Brandstofkosten

Dankzij deze wijzigingen ligt de gemiddelde CO2-uitstoot per kilometer een stuk lager: 158 gram in plaats van 167 gram. De lagere uitstoot gaat gepaard met een hoger rendement. Het dieselverbruik van de Caddy BlueMotion is zo’n acht procent gunstiger en komt op 5,8 liter diesel per honderd kilometer. De brandstofkosten dalen ook met acht procent. Daarmee is de Caddy BlueMotion interessant voor bedrijven die duurzaamheid en CO2-neutraal ondernemen hoog op de agenda hebben staan. De bedrijfswagen bespaart op jaarbasis honderden kilo’s CO2-uitstoot. Ondernemers die nog een stapje verder willen gaan, kunnen kiezen voor de Caddy 2.0 EcoFuel die op aardgas rijdt.



De functionele specificaties van de Caddy BlueMotion zijn gelijk aan de andere uitvoeringen met dezelfde 1.9 TDI-motor. Hij heeft een laadvolume van 3.200 liter en een laadvermogen van 760 kilo. Het maximale trekgewicht (geremd) komt op zo’n 1,5 ton.



De prijzen van de Caddy BlueMotion, standaard voorzien van cruise control, beginnen bij € 14.950,-- (excl. btw en bpm). Volkswagen levert alle uitvoeringsniveaus van de Caddy 1.9 TDI als BlueMotion.