15
november
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Fans kiezen Volkswagen T1 tot meest sociale Volkswagen aller tijden

Nederland heeft de afgelopen dagen massaal meegedaan aan de strijd tussen de Kever en de T1. Deze Volkswagen-klassiekers hadden in de jaren ’50 en ’60 miljoenen fans over de hele wereld en kunnen anno 2011 dus nog steeds rekenen op veel bewonderaars. Binnen anderhalve week werd er ruim dertigduizend keer gestemd. Er kan er echter maar één de populairste zijn. De T1 kreeg vanaf het begin van de competitie twee keer zoveel stemmen als de Kever, die dus nog altijd kon rekenen op bijna 10.000 ‘likes’. De campagne bracht bovendien de tongen online los. Zo hebben ruim 1,3 miljoen mensen op verschillende continenten over de Volkswagen Fanwagen getwitterd.



Iedere fan kan Fanwagen winnen

Eén T1 wordt nu gerestaureerd tot een speciale social edition. Fans kunnen het hele bouwproces online volgen op www.facebook.com/volkswagenNL. Wie de auto wil winnen moet alert zijn. Tijdens de bouw van de Fanwagen, gaat er op diezelfde Facebook-pagina een klok teruglopen. Staat die op 00.00.00.00, dan wordt er een link gepost. De fan die als eerste op de link klikt en daarna op de button ‘claim de T1’, wint de Fanwagen.



Klassieker met social media features

De Fanwagen wordt de meest sociale auto die Volkswagen ooit heeft gebouwd. De auto krijgt namelijk ingebouwde features die bekend zijn van social media en die speciaal zijn aangepast voor de Fanwagen. Zo is er een ‘Feed-O-Matic’ aan boord, waarmee de laatste tien updates van je Facebook nieuwsoverzicht uit het dashboard rollen. Ook kun je jouw relatiestatus – ‘vrijgezel’, ‘geen idee’, ‘het is ingewikkeld’ of ‘in een relatie’ - zichtbaar maken op de kentekenplaat, altijd handig in een file. Ook heeft deze auto een eigen prikbord. Met een ingebouwde Polaroid camera kunnen foto’s van vrienden worden gemaakt die op de ‘fotogalerij’ geprikt kunnen worden. Schakelen doe je met een pook in de vorm van een ‘Vind-ik-leuk’ duim en privacy settings kunnen eenvoudig aangepast worden met de privacy-gordijntjes. Alle namen van fans – mensen die de auto op Facebook-pagina ‘geliked’ hebben – zijn bovendien terug te vinden in het interieur.